Wipeout (eller "när c-kändisarna hoppas bli b-kändisar")


Ikväll börjar Wipeout, Kanal 5s nya utslagstävling där c-kändisar och andra Svenssons springer världens största hinderbana, ramlar, gör sig illa och bjuder till allmänt åtlöje. Fantastiskt.

Kanal 5 framhåller gärna vilken succé denna serie varit i USA, där den slog värsta konkurrentserien "Americas Got Talent" i tittarantal. Låter ju bra. Men sedan tänker jag på hur öken den svenska versionen av "Americas Got Talent" är, och då känner jag mig helt plötsligt inte lika taggad längre. Jag menar, svårt att vara bättre och roligare än "Talang" liksom.

Jag ser bara ett stort problem med Wipeout så här innan första programmet har sänts, och det är den outhärdliga programledaren Sofia Widstam. Kan inte någon bara låta henne gå i pension, eller återvända till barn-tv där hon kan stå och fåna sig med Mojje eller någon. Jag förstår inte varför kanalerna tycks slåss om att visa henne i rutan? Har vi inte fått nog av henne? Finns det inga andra talanger som kan stå framför kameran? Kanske kan de hitta någon i "Talang"?

Wipeout börjar ikväll klockan 20.00 på Kanal 5.

Kommentarer
Postat av: Sanna R

Hahaha jag ser att vi har samma känslor för programledaren. Jag står inte ut med att titta på henne utan att ha en kudde för ansiktet.

2009-03-08 @ 11:47:43
URL: http://www.saannis.blogg,se
Postat av: emma

i japan fick man lägga ner programmet för att det var så många som skadade sig. antar att det är lite snällare här i sverige.

2009-03-08 @ 11:49:07
Postat av: Veronica

Jag tror 5:an försöker slå rekord i dumma tv program. Någon annan förklaring finns det inte. Jag har aldrig riktigt förstått varför Sofia Widstam är programledare för nåt program egentligen? Möjligen var hon bra i barnprogrammet men det såg jag inte. Inte av anledningen att jag inte har barn utan för att det gick så tidigt på morgonen :-P Men, snart måste programmen med b,c-kändisar som gör bort sig i TV vara slut. Det måste komma till ett klimax där det sedan bara ebbar ut- åtminstone så väntar jag på den punkten.

2009-03-08 @ 17:28:03
URL: http://aspiesinnet.blogspot.com/
Postat av: En av deltagarna

Är du avundsjuk på Sofia Widstam för att hon är så bra och vacker-det är hon verkligen som en docka.Jag har sett henne i verkligheten.Vad det gäller själva programmet,det är en riktigt kul underhållning.Alla som är med och tävlar är där av egen vilja-för att dem tycker att det är kul.

2009-03-14 @ 20:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0