Att se fram emot


Jag skulle vilja påstå att jag aldrig fastnat för Gossip Girl. Jag kan hänvisa till mitt högst sporadiska tittande och total brist på koll i de senaste svängarna. Men grejen är att det vore att ljuga. Jag må inte ha följt serien slaviskt, men jag blir lika sur varje söndag då jag upptäcker att jag missat det. Om det nu är på söndagarna det går, för nog har Kanal 5 flyttat runt på Gossip Girl en hel del? Kanske är det vad som fått mig att tappa kollen och glömma bort att den ens går. Detta går det ju förstås att råda bot på genom att se serien på andra sätt än via Kanal 5, och har givetvis storslagna planer på att göra detta. Någon gång. När jag har tid och kommer ihåg. Detta bör helst ske rätt snart då jag gärna vill vara up-to-speed då spinoffen kör igång.

Spinoffen ska, som vi ju redan vet, handla om Serenas mamma under det härliga 80-talet. Men anledningen till att jag längtar är inte så mycket att det är en spinoff på G-Girl, utan för att Krysten Ritter har en roll i den. Åh Krysten! Hon är ju fantastisk.

Jag kan glatt erkänna att jag haft en crush på Krysten sedan jag såg henne i den där andra serien som förkortas GG, Gilmore Girls. Hon är snygg som fan och dessutom fantastiskt bra. Och är hon inte rätt lik den fantastiska Annika Marklund, som jag har en bloggcrush på?

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ooh! Detta har jag helt missat. Oj vad kul!

2009-03-04 @ 17:11:27
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com/
Postat av: Riggan

Hmm, jag följer inte heller denna serie slaviskt, däremot Brothers & Sisters, men har den inte "alltid" sänts på söndagskvällar med repriser lite här & där fast på dagtid (eller så gäller det kanske när de kör re-runs)



Kul initiativ btw

//Bok-& tv-holic

2009-03-04 @ 17:29:15
Postat av: Katarina (TV-galen)

Kerstin> Ja, visst är det!



Riggan> Jag tror att serien till en början sändes på tisdagar kl 20.00 - eller måndagar kanske. Jag vet i ärlighetens namn inte riktigt. Vet bara att jag konstant missar det. Hemskt irriterande.

2009-03-04 @ 19:14:09
URL: http://tvgalen.blogg.se/
Postat av: Ina

Gossip girl är underbar. Underhållande och kul. Om man står ut med Blair vill säga. Jag hatar Blair.

2009-03-05 @ 13:24:28
URL: http://inasinsikter.blogspot.com/
Postat av: Helena S.

Kan någon fatta varför de måste hålla på och flytta runt serier mellan veckodagar och tider? Man har ju inte en chans att hålla koll på när en ny säsong börjar. VILL de inte ha tittare? Jag trodde det var själva tanken med TV-kanaler, men vad vet jag.....

2009-03-07 @ 23:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0